רשלנות רפואית באונקולוגיה

אבחנה מוקדמת של מחלת הסרטן או של הגידול הסרטני, הממאיר או השפיר, היא מהות העניין ולב ליבו של נושא הרשלנות הרפואית בתחום האונקולוגיה. האבחנה המוקדמת יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות. לעיתים ההבדל הוא כחוט השערה. היעדרה של אבחנה כזו יכולה חלילה להכריע כי סיכויי ההחלמה של המטופל או החולה ירדו באופן ניכר או שהוא אפילו יאבד את סיכוייו להחלים מהמחלה.

אבחון של מחלת הסרטן אינו דבר פשוט. בשביל אבחון מעין זה יש צורך בידע נרחב וראיה כוללת. הקושי נובע מהעובדה כי המטופל בדרך כלל מתקשה להגדיר את כאביו או תלונותיו, ופעמים רבות מדובר בתלונות רגילות היכולות להתאים גם למחלות אחרות (כאבי גב, כאבי ראש, כאבי בטן, סחרחורות, אנמיה וכד'). מכיוון שקיימת חשיבות רבה לעיתוי בו מאובחן הסרטן, על הרופא המטפל והצוות הרפואי להיות קשובים לתלונות המטופל, לשינוי והתכיפות של תלונותיו, ולהפנותו בהקדם לביצוע הבדיקות המתאימות, לפי הצורך, לשלול על הסף מחלות "רגילות" ולפי הנתונים המתקבלים מהבדיקות השונות להעלות אבחנות לגבי אפשרויות נוספות.

רשלנות רפואית באבחון הסרטן מתמקדת בדרך כלל בטענת החולה כי הרופא המטפל היה צריך להעלות על החשד שהמטופל סובל ממחלת הסרטן, בשל תלונות עליהן התלונן המטופל בצירוף גורמי הסיכון וההיסטוריה המשפחתית, והיה צריך להפנות את המטופל לבדיקות מתאימות, אשר היו מאבחנות את מחלת  הסרטן כבר בשלביה הראשוניים. לא הרופא המטפל היה מאבחן את המחלה בשלב מוקדם יותר, סיכויי ההחלמה של המטופל היו גבוהים הרבה יותר, או שניתן היה להאריך את תוחלת חייו, או שהיה עובר ניתוח קטן במקום ניתוח נרחב ואף אולי היה ניתן להימנע מטיפולי קרינה או כימותרפיה ועוד.

אם נגרם לך נזק כתוצאה מרשלנות רפואית בתחום האונקולוגיה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית לצורך הגשת תביעה לבית המשפט.

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919