רשלנות רפואית בהריון ולידה

תביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה מהוות חלק עיקרי של תביעות הרשלנות הרפואית בעולם הרחב וגם בישראל. תשעת ירחי הלידה מזמנים מצבים מורכבים ומאתגרים מאוד מבחינת ההשקה בין הרפואה למשפט.

תחת הכותרת "רשלנות רפואית בהריון ולידה" חוסים סוגים שונים של נושאים: רשלנות בטיפולי הפריה, רשלנות רפואית בגנטיקה, אי אבחון מומים שנוצרו ברחם ("הולדה בעוולה"), רשלנות רפואית בלידה אשר גרמה נזק לעובר, רשלנות רפואית כתוצאה מלידה טראומטית ועוד.

רשלנות בטיפולי הפריה

בתחילת הדרך מצויים טיפולי ההפריה. אלו הפכו לנפוצים הרבה יותר בעשורים האחרונים. בהקשר לטיפולים אלו תתכנה תביעות הנוגעות לרשלנות המכונים או הרופאים העוסקים בהפריות בטענה לאובדן זרע אצל גברים או לאובדן ביציות, להשתלת זרע שלא מהתורם הנכון, לדילול רב מידי של עוברים מצד אחד או לאי דילול מספק מצד שני וכתוצאה מכך ללידה מרובת עוברים בעלי מומים.

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919

רשלנות רפואית בגנטיקה

תביעות הרשלנות בגין ייעוץ גנטי כושל או העדר ייעוץ גנטי הוא נושא נוסף שהפופולריות שלו עולה בשנים האחרונות ככל שמגוון הבדיקות הגנטיות המוצע לנשים בהריון גדל. שאלות העולות בתביעות מסוג זה הן לדוגמה: למה האישה לא הופנתה לייעוץ גנטי? למה האישה לא הופנתה לבדיקה ספציפית כזו או אחרת ובמיולד על רקע בדיקות הדמיה או בדיקות מעקב שתוצאותיהן היו צריכות להדליק נורה אדומה? בעקבות שאלות כגון אלו טוענים ההורים שלו היה בידיהם המידע המלא היו מבצעים הפלה והעובר שנולד במצב קשה לא היה בא לעולם.

אי אבחון מומים שנוצרו ברחם

בדומה לכך גם בתביעות שמוגשות בעילה של "חיים בעוולה" ע"י ההורים בשל רשלנו בביצוע בדיקות US ואי גילוי מומים מולדים עפ"י הלכת פסק הדין בפרשת "המר".

רשלנות רפואית בלידה וכתוצאה מכך גרימת נזק לעובר

בהמשך הדרך מצויות התביעות, כמו בעניינה של אסתר ז"ל לעיל, העוסקות במקרים בהם הרשלנות אירעה תוך כדי הלידה עצמה. בדרך כלל הטענה היא שהיה מקום לילד את האם זמן מסוים לפני ביצוע הלידה בפועל ובכך ניתן היה לגרום לכך שהעובר ייוולד במצב תקין ולא במומו. הפאזל שמרכיב את התמונה בתביעה זו הוא בעל חלקים רבים החל מתמונת המוניטור, נתוני החום של האישה, נתוני החמצון של העובר במהלך הלידה ככל שישנם, תיאור מהלך הלידה והתמשכותו, מעקב הצוות הרפואי, איכות הדיווח הרפואי ב"זמן אמת", מצב החמצון לאחר הלידה ועוד.

קבוצת תביעות נוספת הן תביעות של ילדים שנולדים עם נכויות בכתפיים [Erb] כתוצאה מחילוץ לא נכון. לעיתים נזק זה נגרם כתוצאה מהערכת משקל מוטעית לפני הלידה, לעיתים הנזק נגרם כאשר הצוות הרפואי בוחר בהליך לידה רגיל ולא בניתוח קיסרי הגם שהייתה הערכת משקל גבוהה ובמקרים מסוימים אף בהתעלמות מהעובדה שהיולדת סובלת מסכרת הריונית המגבירה את הסיכון לעובר גדול שחילוצו יהיה קשה במיוחד ולעיתים הכשל נובע מטכניקה לקויה של המנתח שלא מבצע את החתך הניתוחי כמו שצריך ויותר קושי בחילוץ.

רשלנות רפואית כתוצאה מלידה טראומטית

לבסוף, קיימת קבוצת תביעות הנוגעת לנזקים הכירורגיים הנגרמים עקב מהלך הלידה לאברי היולדת בתחום האורולוגיה, הגאסטרו, הגניקולוגיה והפריון. לידה טראומטית עלולה לגרום לנזק קשה לאישה בתחומים הללו אשר יוסיפו וילוו אותה כל ימי חייה אף אם העובר יהיה תקין לחלוטין. כל שכן לידה טראומטית או זיהום תוך כדי לידה עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לחצוצרות, לשחלות או אפילו לכריתה של הרחם וממילא לפגיעה בלתי הפיכה ביכולת להרות פעם נוספת.

בכל הנושאים הללו אופן הפעולה שווה:

  1. קבלת תיאור מדויק ומפורט של סיפור השתלשלות האירוע מהלקוח
  2. איסוף מלוא התיק הרפואי ובפרט המסמכים הקריטיים.
  3. איתור מומחה רפואי בתחום המיילדות והגניקולוגיה שיקבע שהצוות הרפואה התרשל בתפקודו וישר קשר סיבתי בין הנזק להתרשלות.

אנחנו במשרד ילינק ושות' עסקנו עד היום בכל מגוון התביעות בתחום הרשלנות הרפואית בהריון ולידה, אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות שנגרמה לכם עקב עוולה בהריון או בלידה מצד רופא, מרפאה או מוסד רפואי אחר, אנו נכונים להעמיד לרשותכם את הניסיון והידע המקצועי שלנו בשילוב עם היחס האנושי והחם המאפיין ומייחד את משרדנו.

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919