רשלנות רפואית בניתוח כירורגי

חדרי הניתוח והמחלקות הכירורגיות הם שדה הקרב של בתי החולים. עשרות אלפי חולים עוברים מדי שנה ניתוחים מתוכננים או ניתוחי חירום מסוגים שונים, באמצעות טכניקות ניתוחיות רבות ומגוונות. גם בחדרי הניתוח אנו עדים להתקדמות טכנולוגית, וכיום ניתוחים רבים נעשים ללא צורך בפתיחת בטן, על ידי שימוש במכשור לפרוסקופי ואפילו באמצעות רובוטים המחליפים את ידי המנתח.

ניתן לסווג את תביעות הרשלנות הרפואית בתחום הכירורגיה לשתי קבוצות עיקריות:

קבוצה א'נפגעים כתוצאה מטעות באבחון – בקבוצה זו אנו כוללים את החולים שנפגעו עקב פניה לרופא בקופת החולים או לחדר המיון בבית החולים עם תלונות וסימפטומים, וניתנה להם אבחנה שגויה באופן כזה שבו היא חרגה מאבחון רפואי סביר ומקובל בנסיבות המקרה, ובהתחשב בכל הנתונים שעמדו בפני הרופא או הצוות הרפואי שטיפל בחולה וביצע את האבחנה.

אבחון שגוי יכול להיעשות גם לאחר הניתוח, או בלשון הרפואית, "השלב הפוסט ניתוחי". כלומר, לאחר שהחולה סיים את ניתוחו ומועבר למחלקת התאוששות ולאחר מכן למחלקת אשפוז. בשלב זה, תפקיד הצוות הרפואי, לרבות המנתח, לעקוב אחרי המנותח ולראות שההחלמה שלו מתקדמת בהתאם למצופה, עפ"י אבני הדרך הנדרשות, שהבדיקות הנעשות לו יוצאות תקינות, שהוא חיוני ומגיב וכו'.

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919

בשלב הפוסט ניתוחי קורה שהמעקב אחר החולה לא נעשה עפ"י הסטנדרט הרפואי הנדרש. המנתח לא בודק את החולה בתדירות מספקת, לא מתבצעות הבדיקות הנדרשות ועוד. וכך, בשלב מסוים לאחר הניתוח עלולה להתגלות בעיה חריפה במצבו של החולה הנובעת מכשל כזה או אחר שנוצר בזמן הניתוח, שגרם להרעה והידרדרות במצבו של החולה ובעקבות כך לצורך בביצוע פעולות כירורגיות חוזרות אשר יכלו להימנע לו המעקב לאחר הניתוח היה נעשה כראוי.

קבוצה ב'נפגעים כתוצאה מביצוע לקוי של הליך כירורגי – בקבוצה זו אנו כוללים את כל אותם החולים אשר נפגעו כתוצאה מרשלנות שאירעה בעת ביצוע ההליך הכירורגי עצמו, הרשלנות הפגיעה יכולות לבוא לידי ביטוי בצורות ואופנים שונים. למסגרת קבוצה זו יש לשייך גם מקרים, שבמהלך השנים נתקלו בכמה וכמה כאלו, של חולים שעברו ניתוח והתגלה לאחר זמן כי באזור ביצוע הניתוח הושארו "כלי עבודה" של המנתחים לרבות פדים, מחטים ועוד. הותרת כלי העבודה בגוף החולה עלולה לגרום לנזק נוסף והוצאתם עלולה להיות כרוכה בהליך כירורגי רב סבל.

בכירורגיה יש לצערנו תוצאות שאינן לשביעות רצוננו אך אינן בגדר רשלנות. מאידך, יש הרבה תוצאות טראגיות שעם מעט יותר תשומת לב, אכפתיות, ריכוז ומקצועיות היו יכולות להימנע והן בהחלט חורגות מהסטנדרט המקובל.

אם נגרם לך נזק כתוצאה מרשלנות רפואית בתחום הכירורגי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית לצורך הגשת תביעה לבית המשפט.

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טלפון: 03-6911919